måndag 1 februari 2010

Insnöad och köksbilder!!

Hej på er alla!! nu duggar inte inläggen tätt!!Har haft så förtvivlat mycket under de veckor som varit.Mamma har sålt sitt radhus,och det har varit mycket möten med bank,bostadsjakt,och allt annat som hör till.Ja,ni vet!!! Olles föräldrar håller på och ska sälja sitt hus,med visningar,tror det har varit 6st,och det är ju inte bara att visa.det ska skottas (400000kvm tomt+6hus)det ska städas och piffas.Och mitt i allt håller de på och flyttar.Olle är det enda av barnen som bor i Gävle,så gissa om han har slitit.Tycker han börjar se alldeles grå ut.Inte bra!! Och så denna j...a förbenade snön....nu är jag less.Känner mig som om jag bor i en igloo....och så har man ju detta samvete.Och då helst när man gått och lagt sig och det är mer än -20,när jag börjar tänka på dessa stackars människor som inte har någonstans att ta vägen....då får jag ångest!!! sen har vi alla djuren,det går förmögenheter till morötter,bröd,havregryn,olja,solrosfrön och äpplen!!!Springer som ett skållat troll med byttor och fyller på!!!! Gud vad jag klagar!!! Men jag har hunnit greja lite hemma också,sa ju att jag skulle visa köksbilder,och nu kommer dem!!! Först en bild på en liten grabb som gillar snön!!Blårocken är det värre med,det är ingen höjdare,men den värmer lite i allafall!! ny krona i köket!!!blev så glad när jag hittade denna på tradera under reservdelar.Hade hållit på och letat efter en sådan modell,men där var alltid skålen kvar.....så jag tänkte att jag får väl plocka bort den....men oftast har de varit förskräckligt dyra....och så dök den här raringen upp,med sönderslagen skål,och halva priset.Sååååååå nöjd! Och så vart det korgstolar i köket,tog ett par gamlaför att prova mig fram om jag ska köpa 4st att ha där!!!Just nu är det 2gamla pallar som står där....... Men jag känner mig nöjd med det här..kändes mysigt!!Och nu är det ju bara Olle och jag!!!Tack Märsta-Annica för tipset!!! Till nästa gång Kraaaaaaaam på er/Anne-Lie

6 kommentarer:

  1. Hej Anne-Lie!

    Håller med dig, är så trött på detta vita landskap nu så jag kräks (ups,.. förlåt uttrycket). Jag går omkring som en stoppad korv med kläder lager på lager.

    I Love, ...din ljuskrona, vilken tur du hade som fick tag på den för halva priset. Sen dog jag när jag såg erat underbara köksbord,....är ute efter ett sånt bord nu inför våran köksreoveringen till våren. Bordet hamnade nu i min inspirationsmapp, *fniss" hoppas du inte tar illa upp. Jättesnyggt med korgstolarna förresten.

    Ha en skön måndakväll. Kramelikram Cin

    SvaraRadera
  2. Godkväll, gillar din ljuskronA SKARPT!
    och vilka fina bilder från ditt kök helt underbara!!!
    Ja snö verkar det finnas gott om nu oc´h mer skall det bli hörde jag nyss!
    Man får väl stå ut ett tag till med detta skottande och stånkande!
    men det är vackert ute! Alldeles ljuvligt vitt!
    Önskar dej en underbar vecka!
    Kram Kathrine!

    SvaraRadera
  3. Hej!
    Vad underbart att få slå sig ner i erat vackra kök och vid det härliga bordet, så fint ni har det. Ljuskronan ljuvlig. Ja det där med snö börjar bli jobbigt nu, såg på nyheterna att det skall komma mer i morgon.
    Ha det så gott!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Oj så mye snø dere har fått.. skjønner godt du blir less når du må måke så mye ...

    men lille grabben koser seg..

    så fin lyse krone da.. sjarmerende kjøkken dere har..

    klem Kerstin

    SvaraRadera
  5. Å, så fint i köket som alltid!!
    Usch så mycket att stå i...vet hur det var när vi skulle sälja vårt förra hus och lillstugan där jag hade affär, ett fasligt städande och piffande varje gång det var visning, med fyra barn runt benen och kunder i affären så var det ju inte lite att feja med...
    ha en fin kväll!
    kraam

    SvaraRadera
  6. Sååå mysigt du har, tack för senast oxå =)

    SvaraRadera