torsdag 12 mars 2009

Jugenpiedistal!
Bruksskål
terrin!!!
Älskade biblioteksstege! Hej på er!
Ja då var jag här igen!lovade att visa bilder på mina nyinköp från mässan i helgen och det blev 1st terrin i emalj från kockums,ytterligare en vit bruksskål från Rörstrand samt 2 vackra Jugendpiedistaler.detta blev skörden från mässan.
Understa bilden visar min ljuvliga biblioteksstege som jag äntligen hittade,dock på Tradera.Men jag är så lycklig för den då jag har letat såååååååååå länge.
Ibland tror jag att jag har drabbats av en märklig åkomma som kallas.........hamstersjuka!!!
Jag har aldrig varit nåt speciellt för samlingar,men sista åren har jag blivit manisk,jag samlar på gammalt vitt porslin,antikt fattigmanssilver, gamla möbler och lite annat smått och gott.Jag börjar känna mig som att jag samlar på allt!!!Sen har jag ytterligare en passion HANDVÄSKOR kan bara inte låta bli.Ska visa samlingen senare.Till nästa gång kram på er!!

4 kommentarer:

  1. Tack gulliga du för din kommentar på min blogg!Jag länkar dig! Kram Susanne

    SvaraRadera
  2. Heeej vännen!
    Vad är detta??
    Har du bytt blogg, namn, butik sägnu inte att du bytt ut gubben din oxå?? Hahhahaha.
    Välkommen till Blogspot...nu ska du se att allt kommer att bli lite lättare minsann!!
    Vilket gulligt namn!! Det blir ju ändå mer speciellt eftersom det var din farmor och farfar.

    När hände allt detta???

    Jag har varit sååå otroligt dålig på att kika runt hos andra på sistonde...vet ej vad jag gör med min tid...jooo, just...jobbar :-).

    Så du var på antikmässan i Gävle i Helgen?
    Jag och Sussie var på lopppis i Hofors och Valbo istället, hihihi.
    Du har ju ett öga för att hitta vackra saker du min vän :-).
    Lite lustigt att läsa ditt inlägg, mitt senaste handlar om preciiis samma sak...samlarmani, hihii.
    Hoppas du får en härlig helg.
    Kraam
    Melinda

    SvaraRadera
  3. TACK snälla du för din jättegulliga kommentar..!

    : )

    Väldigt vackra bilder du visar!

    Många kramar från Jenny

    <3 <3 <3

    SvaraRadera
  4. Å, så roligt att hitta denna fina blogg!
    Extra kul , för jag har också haft en liten antikaffär i just slitet vitt /grått shabby stil!
    Dessutom målar jag möbler och rullgardiner b.l.a.
    vi flyttade dock hösten -07, så jag har inte kvar butiken, men firman är kvar och nu målar jag mest på beställning...fast antikintresset finns naturligtvis kvar!
    kommer tillbaka hit!
    kramis

    SvaraRadera