söndag 22 november 2009

Lite nytt

Hej på er alla gulliga!! Ja då var ytterligare en vecka till ända...och vilken vecka!!Jag har varit barnvakt åt det lilla gulletrollet,och hon kan då konsten att köra slut på sin gamla???mormor!!Hon har lyckats öppna frysen,bara lite,lite,men tillräckligt för att allt skulle tina!!ramlat ut för trappen!!!Gissa om mormor skakade och var redo att ringa ambulans!!!Men det gick bra,tack och lov!!Hon har rivit sönder en toarulle i småsmulor och en hel del annat rackartyg,och jag har faktiskt passat henne!!!!Men ibland är de som små vesslor.....puh! Men nu blir det lite materiellt: Här är mitt nya skåp i köket som jag har bytt med tant Elwira Jessica!!Visst är det fint???
Hittade en ljusstake i antikt fattigmanssilver!!Lite blått på!!Så fiiin!!
En gammal gallerskål,med spetsar och en gammal form,tror att det är chokladform och den är daterad 1737!!!
Här är mina nya gamla karmstolar!!!Omklädda och målade!!Och som vanligt glömde jag förebilderna!!
Och Donatella i fönstret har fått sig en mosskrans!!
I Fredags begravde vi min pappa och det var en så vacker begravning!!Ljus och fin med massor av vacker musik,bl.a Stad i ljus och Håll mitt hjärta!!
Så det blev precis som han skulle ha önskat!!!
Sov gott lilla pappsen!!
Återkommer snart med lite adventsbilder!!!
Tusen kramar till er,ni är det bästa!!!!
Anne-Lie

3 kommentarer:

  1. Hej
    Å det vart underbart fint med skåpet hos dig.
    Kram Kram
    ninni

    SvaraRadera
  2. Godmorgon! Jösses jag blir helt salig vilket fint skåp, helt fantastiskt..... och allt det andra är så LOVELY!!!!!
    Hörde att du har haft det fullt upp men den lille!
    Vad skoj ni måste ha haft!
    Kram Kathrine!

    SvaraRadera
  3. Utrolig vakkert skap, Du har det så koselig..likte stolene dine også..

    Ønsker deg en fin uke start..

    Klem kerstin

    SvaraRadera