fredag 30 juli 2010

Vilka veckor......

Hej på er alla gobitar!!! Jaha jag som skulle bli duktig att skriva på bloggen????!!!!haha,sämre än någonsin har jag varit!!!Men fy vilka hemska veckor,varmt så jag hållit på att kvamna,och hjärnan har det varit totalt tvärstopp i!!!Har knappt orkat med loppisar,men där är man ju lite skadad,sååå här ovan syns några fynd från denna vecka!!!Gammalt vackert fat från Rörstrand,en gammal kanna,och en ljusstake,men..........har gjort massor med fler fynd och jag ska försöka fotografera allt,och lägga in fler bilder,det är riktiga gobitar må ni tro!!!!! Annars har det varit bad och sol,och här är det en bild på livsnjutaren själv,TyraMyra!!!! Det är bara för väl att man har henne,för de veckor som gått har bara varit för dj..liga...... Först brakade bilen ihop,man kan säga att den lade sig på mage.......och det kostade multum,som alltid när det gäller bilar,det var söndsg.Båtmotorn pajade dan efter,tisdag sitter vi ute och grillar med min mamma och syster.....det kommer ett brak inifrån,det lät som taet störtade in....... ja ni bilderna talar för sig själv............ limningen som är i kosollerna hade släppt antagligen av värmen,för konsollerna satt fortfarande kvar i väggen och hyllplanet!!!Allt på hyllan gick sönder,tallrikar gamla asietter,mina buljongkoppar,stora hack i bänkskiva och golv,ja i princip allt utom min gamla skärbräda i porslin och diskhon.......gissa om jag hade kunnat bryta ihop!!!! Men så började jag tänka,vilken tur att det hände då och inte på helgen när den lilla gullungen var här,tänk om hon fått allt över sig!!!!!det är ju faktiskt bara saker!!!!! Nu har jag sista arbetshelgen inför semestern,sen så blir det ledigt ett par veckor,vi har fortfarande inte bestämt vad vi ska göra,men det gör mig ingenting....bästa semestern är att ta dagen som den kommer!!!!!! Hör av mig snart igen...... Ni är det bästa,tusen kramar till er!!!! Anne-Lie

7 kommentarer:

  1. Oj,oj,oj du har då varit med om brak och dunder. Visst är det hemskt vad allt kostar. Men tänk vilken tur att ingen kom ivägen för allt porslin.

    SvaraRadera
  2. Hej
    Du må tro att jag är nöjd med den fina kyrkbänken.
    Fina fynd du har gjort.
    Kram o ha en helg.
    ninni

    SvaraRadera
  3. ÅÅÅ for en herlig benk du har fått deg.. den var virkelig i min smak..



    men uff så mye leit som har skjedd da...

    bil og motor og knuste ting.. ja en kan bli lei seg..

    klemmer =)

    SvaraRadera
  4. Meeeen snäääälla nån vilken otur ni har haft i sommar,...... jag hade gråtit blod över allt det fina porslinet. Men du har rätt när man lugnar ner sig efter stundens kaos så tänker man rationellt igen. ...Huuua tänk om den stackars lilla tösabiten hade stått under när det rasade.

    Bilar är ju ett annat sattyg när dom krånglar, och inte blir det bättre när plånboken blir skinnflådd efter det heller:(.

    Som vanligt dåååånar jag av dina fantastiska loppisfynd du gör, är såååå nyfiken på resten.

    Ha en skön helg i REGNET *fniss* Kram på dig vännen. CIN

    SvaraRadera
  5. Å, himmel, ja vilken tur att inte någon kom till skada!!
    Ja en olycka kommer sällan ensam, men nu bör det väl vara över för er del då!
    Å, ditt bord är bara för läckert alltså, mums!!
    ha en fin helg vännen!!
    kraam

    SvaraRadera
  6. Kära nån... vilken olycka! Tur i oturen att ingen kom till skada!! Det vore värsta mardrömmen om nåt hyllplan gav vika. Jättefina fynd du har hittat på loppisarna!

    Ha en fin dag!

    Kram Gugi

    SvaraRadera
  7. Hej Annelie!
    jag har försökt att kommentera ditt inlägg här flera gånger men det har inte gått!
    Grrrrr, vad arg jag blir!!!!
    Det är så tråkigt, men det är nog min uppkoppling det är fel på!
    jag ville bara säga att jag älskar dina underbara saker du fyndat så fina!
    Och bordet! Vill du någon gång göra dej av med det hör av dej för tusan!!!!
    Det som hände med din hylla iköket var ju förskräckligt tråkigt!!!!
    Sånt blir man inte glad av!
    nu hoppas jag att du får en ny härlig vecka!
    Kram Kathrine

    SvaraRadera