tisdag 22 februari 2011

Våren,var är du!!??

Hej på er söta vänner! Jag tror jag har hamnat i någon slags dvala,tar mig inte för med någonting!Jag fryser,tappar allt och är allmänt klumpig,och det beror på vintern!!!!????eller...... näääää så är det säkert inte,men nu börjar jag ledsna och det har jag sett att många av er andra också har gjort!!! Igår vaknade jag med jordens nackspärr,såååå ont och vad händer mer,johodå här ska man ramla också,slog stortån så den är som en potatis,så jag kan inte ha några skor!!!! Och sååååå läääääängtar jag så förtvivlat efter våren.Satt och gick igenom gamla bilder från förra sommaren och försöker intala mig att snart är vi där!Hmmmmmm Snart sitter jag ute på altanen en skön kväll och bara myser.Jag har förresten tagit fram mina pelargoner.dem förvarar jag i sopsäckar längst in i källaren under vintern,och det är redan full fart på dem,dessa underbara växter. Och den här skönheten har också fått komma fram!Och det är samma där,när jag kikade på den idag,såg jag att det kommer små gröna pluttar i jorden! Så jag har förtröstan,våren är på väg,åtminstone om man tittar på växterna!!!! Ha det underbart till nästa gång!!!! Tusen kramar/Anne-Lie

4 kommentarer:

  1. Jag säger detsamma! Var är våren?
    Längtar också som en galning.
    Går runt och fryser, får ont i nacke och huvud! Blö! Men det är bara att hålla ut och trösta sig med att det går åt rätt håll iallafall!
    Kram Amelie

    SvaraRadera
  2. Hej på dej,,, låter inget vidare,jag känner likadant...
    imorse hade vi 22 minus här!!!!
    uschinamej!!!!
    man tror man är i Nordpolen!!!
    ha det nu så fint och försök ta hand om din tå!!!!
    Kram Kathrine

    SvaraRadera
  3. ja vi lengter alle sammen tror jeg...

    her er surt og kaldt i dag..men dagene blir lysere iallefall...

    ha en fin uke 0))

    klemmer

    SvaraRadera
  4. Ja nu får våren allt ta och komma det tycker vi med. Men vädergubben lovade varmare grader till helgen så det är bara att ha förtröstan.

    Önskar dig en trevlig helg

    SvaraRadera