söndag 10 maj 2009

Golvur!

Trappen upp till över våning,piedistalen har min gammelmorfar gjort!!
Lillsoffan är utan kläder för tillfället,men jag gillade den med säckväv!!!
Ny krona i köket,inte riktigt nöjd,vi får se vad som händer!?
Klockan!!!!
Tjosan hejsan!
Har helgen varit bra???här har det blåst något så kopiöst,man fick verkligen hålla i hatten!!Annars har det varit ganska lugnt,påtat i jorden,och landen,tvättat lite rekordsnabb torkning eftersom jag hänger ut tvätten(luktar så gott) och så naturligtvis.......loppis!!Inga speciella fynd,men däremot på blocket,äntligen ett gammalt golvur som jag letat efter! Blev totalt såld på den, så vackra rosor på lådan!Mkt nöjd,sen får vi se var det hamnar någonstans,jut nu står det i matrummet!Nu börjar det bli dags för en hundpromenad med de små liven,vi har ju Elin en bearded collie och Emil som nyligen flyttat hit,en snart 6 år gammal skyeterrier.Och det är så bra??att dem heter nästan lika för man behöver bara ropa på den ena så kommer bägge!!!Så nu sticker vi ut,till nästa gång kraaaaam!
Anne-Lie

6 kommentarer:

  1. Jag gillar oxå din soffa med säckväv, och din golvklocka är jättefin, och kristallkronan, ska du sälja den får du gärna ta kontakt med mig.Din blogg ligger nu i min lista för mina favoritbloggar, hoppas det är ok.
    Ha det gott

    SvaraRadera
  2. Hej
    Soffan är ursnygg som den är,klockan var ochså fin,alltid fina bilder hos dig.
    kram o ha en go dag
    ninni

    SvaraRadera
  3. Ja, verkligen en söt klocka!!!
    och soffan var såå söt också!
    Ha det gott!
    kraam

    SvaraRadera
  4. Hej!
    Ville bara kika in och titta på ditt fina hem, soffan var urfin i säckväv...en bra brytning!
    Ha det gott!
    Vi ses!;))
    Marie minlillaveranda

    SvaraRadera
  5. Hej!
    Oj! jag studsade till och läste en gång till! Min mamma o pappa heter Arthur o Gerda! Kul! Det är ju inte helt vanliga namn! Vad fint du har det. Ska snart starta en blogg själv om jag får till det!
    Kram Susanne i Siljansnäs

    SvaraRadera
  6. Ååå, så fint du har det!
    Observerade den lilla vovven som sitter och tittar ut genom fönstret.
    Jag blev så full i skratt, för jag känner igen det på mina hundar.
    Kram Marie

    SvaraRadera